neděle 20. dubna 2014

Polsko (Osvětim)

Hi všichni ♣
15.4 v 7:00 jsme s Hachi vyjeli do Polska směr Osvětim.
Tohle už byla moje druhá návštěva tohoto místa, tak si dovolím srovnat, jak to vypadalo teď a jak před 4mi roky, kdy jsem tam byla poprvé, jelikož teď jsem byla zklamaná.
Cesta autobusem trvala zhruba 2,5 hodiny a její část v ČR jsme prospali se sluchátky v uších, po příjezdu do Polska jsme zbytek jízdy strávily čtením bilboardů a cedulí v Polštině. Což samozřejmě byl pro  nás vrchol zábavy :D
Když jsme přijeli lehce poprchávalo a byl opravdu silný vítr, byly jsme vděčny naší inteligenci za to že jsme si vzali dost oblečení a deštníky, jelikož jiné to nenapadlo.
Vydaly jsme se přes plné parkoviště ke vstupní budově, kde byly davy lidí z různých zemí.
(stejně by mě zajímalo odkud byl ten blonďák co se na mě smál ...já říkám že němec Hachi tvrdí že slovák celkem rozdíl no :D )
Většině z lidí co se výletu účastnili se chtělo po příjezdu na toaletu, které zde stojí prosím pěkně 1 zlotý a pokud nemáte, jsou tak velkorysí, že mají hned u toalet směnárnu :\
Další věc jak jsme se dozvěděli po telefonu byla pořadatelům sdělena jiná cena než se platila na místě, protože osoba se kterou se telefonicky jednalo, zapomenula k ceně přičíst ještě poplatek za sluchátka.
(pro ty co neví k prohlídce dostane sluchátka s příjmačem, aby jste dobře slyšeli vašeho průvodce)
Což je věc druhá neměli k sehnání , ani českého průvodce takže jsme měli jen polské.
Výklad byl odbytý, celou dobu do nás vráželi jiné skupiny, jelikož to neměli vůbec uspořádané a vládl tam chaos. Na pořádné prohlédnutí některých věcí jsme neměli, ani čas jelikož už do nás žduchal průvodce jiné skupiny ať si pohneme.
Jediné k pousmátí bylo když na mou osobu jeden anglicky mluvící kluk zvolal "look pinkhead" a já se musela ujišťovat i Hachi jestli jsem slyšela dobře :D
Celý mokří a unavení jsme nastoupili do autobusu a z Auschwitz vyrazili do Birkenau, kde jsme byli zhruba za 5 minut.
Prohlídka Birkenau neboli Auschwitz II je v podstatě celá venkovní, zde už jsme neměli sluchátka takže jsme občas vůbec neslyšeli co nám průvodce říká a někteří naši lidi radši spolu s nějakými Španěli z jiné skupiny nadávali na počasí jelikož jim rozuměli naše slovo ku*va :D
Ale nemůžu nesouhlasit vítr byl takový že lámal deštníky déšť rovněž silný, ale chvílemi ustával, jako by si z nás dělalo počasí srandu :D
Po skončení jsme s holkami šli na toaletu, kde byla opět cena 1 zlotý nebo 10 korun za špinavé záchody domyslete si sami od čeho všeho.
Zpáteční cestu už jsme všichni jen unavení a mokří prospali.
A závěr Osvětim už není tak pamětním místem jako tahačem peněz, což je zrovna u tohodle místa docela dost smutné. Všechno je uspěchané, nedostatek průvodců a ochota jen za peníze. Mám dojem že pokud se tam opět za pár let pojedu zase podívat, budeme platit 5 zlotých i za to že dýcháme polský vzduch.
A na závěr pár fotek:

                               















Žádné komentáře:

Okomentovat